reklama

Psie časy

Alebo čo všetko ma s... "hnevá" posledné dni. Psie časy nám tu nastali a bude ešte horšie. Vonku ruská zima a vo vnútri štátu sa deje ruská demokracia. Nezlostia ma len parlamentné gorily, ale aj samosprávne či sudcovské gorily. Gorily v médiach, aj nahnané gorily v uliciach. Je toto demokratická evolúcia? Možno sa niekomu nepáči moje tvrdenie, že ešte nie sme demokratický a právny štát. Nuž je to môj subjektívny názor. Náš štát sa ešte stále nachádza len na ceste k demokracií. Etapa liberalizácie po páde toho "nenávideného totalitného" režimu ešte neskončila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
gorilky
gorilky (zdroj: internet)

A tak to nejak celé začalo... Ľudia sa vyvinuli z opice, z lovcov a zberačov sa postupne stali kapitalisti a nenažranci, až nakoniec prišla éra goríl. Máme tu teda kolobeh dejín? Nuž som zvedavá čo sa vyvinie z týchto našich opíc. A tak po voľbách sa ukáže...a možno neukáže. Čas pôjde ďalej a ľudia zabudnú.Financovanie politických strán veľkými korporáciami nie je žiadnou novinkou. Takto fungujú politické strany v dnešnej dobe. Kampane sú náročné, príspevky štátu a členské príspevky nepostačujú. A MOC je najopojnejšou ópiom, drogou a na drogy treba financie.Ani ten náš najobyčajnejší človek nie je čistý a nevinný. Aj on sa chce opájať mocou.Ale úplatky nie, úplatky nikdy nebral. Navrhnúť niekomu ísť na detektor lži kvôli braniu úplatkov... Pekná myšlienka kontrola moci a bezúhonnosti najvyšších činiteľov. Začneme tak veriť politikom? A verí vôbec v tejto dobe niekto politikom? Bohužiaľ áno... Osobne by sa ma dotklo, ak by ma niekto požiadal ísť na detektor lži. Ale politik je osoba verejná a verejnosť má právo byť informovaná. Politik sa zodpovedá ľudu - ale to je jedným z princípov demokracie, ktorá ešte k nám neprišla. Ale bol to pekný populistický predvolebný ťah a mohol to byť aj strach z konkurencie. Na druhej strane na túto banálnu jednu otázku mohli predstavitelia politickým strán z OĽaNO s pokojom pristúpiť. Prečo? A kto z nás v minulosti nebral úplatky? Ako malú ma babka uplácala čokoládkami za dobré vysvedčenie. Brat ma uplácal, keď som neprezradila jeho výčiny. Áno, brala som úplatky.Ku gorilám sa vyjadrujú všetci. Tisíce blogov o tom istom. Zmeníme protestmi niečo? Jedinou možnosťou je prevrat, revolúcia. Podnet by musel vyjsť z hora - z vládnych kruhov, nakoľko slovenský národ nie je národom revolučným. Za slovenské práva vždy bojovali vyššie vrstvy a inteligencia. Slovenský národ sa musí ešte vzdelávať o svojich právach, o demokracií. O tom, že politici nie sú nadľudia. Ale sú to z vôle ľudu... A ako cynik dodávam, že tomu nášmu ľudu stačí zatiaľ hocijaká diktatúra. Nebráni sa rozkrádaniu štátu, nebráni sa neúmernému zdaňovaniu, nebráni sa zásahom do svojho majetku. Ak sa začne brániť, tak tu máme ešte gorilích sudcov a gorilie samosprávy. Všetci a všetko je proti nemu, ak obhajuje svoje základné práva. Ústava sa stala zbytočnou brožúrkou pre študentov na školách. Zmena v Národnej rade je len prvým krokom, treba zmeniť celý systém a osoby nielen v politike, ale tiež v samosprávach a hlavne na sudcovských stoličkách. Tým detektorom lži treba preveriť asi všetkých...

Jana Ďuricová

Jana Ďuricová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človečica s ľudsky neľudským pohľadom na súčasný svet a to, čo sa v ňom deje... Zoznam autorových rubrík:  Po cestách necestáchPolitikaLen tak

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu